زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

اینجا صفحه ای است برای به اشتراک گذاشتن شعرها و نوشته هایم در زمینه های مختلف فرهنگ و ادبیات، معرفی و نقد کتاب.

آخرین مطالب
نویسندگان

ته ته و بالای بالا

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۸ ق.ظ

مقایسه چیز خوبی نیست؛ خودم می‌دانم.

گفته‌اند: «اول من قاس، الشیطان» یا یک همچو چیزی. یعنی اولین کسی که قیاس به کار برد و خود را با دیگران مقایسه کرد شیطان بود. اما آدمی‌زاد شیر خام خورده است. مدام خود را با دیگران و شرایط خود را با شرایط دیگران مقایسه می‌کند. بیشتر اوقات هم آهی از نهاد بر می‌کشد و فاز غم می‌گیرد. 

این اتفاق اکنون به صورت شدیدی دارد در ذهن و رفتار من روی می‌دهد. همکاری که با هم کار را تقریباً در یک سطح شروع کرده بودیم به بالاترین درجه سازمانی رسیده است و من تهِ ته، آری تهِ تهِ ته مانده‌ام. این که آیا تقصیر خودم بوده است یا این که خودم خواسته‌ام یا او لیاقتش را داشته و چیزهای دیگر فعلاً محلی از اعراب ندارد. الآن مسئله این است که من ته هستم و او بالا. او بالادست است و من زیردست. زیردستی که باید وقت ملاقات بگیرد تا او را ببیند و ممکن است وقتی هم به او ندهند.

روزگار است دیگر. بهترین کاری که می‌توانم بکنم این است که مقایسه نکنم. این شدنی است اما جلوی فکر و حرف دیگران را که ما را با هم مقایسه می‌کنند چطور می‌توانم بگیرم؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۱
محمد جلوانی

مقایسه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی