زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

اینجا صفحه ای است برای به اشتراک گذاشتن شعرها و نوشته هایم در زمینه های مختلف فرهنگ و ادبیات، معرفی و نقد کتاب.

آخرین مطالب
نویسندگان

ادگار آلن پو و داستان هایش

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳ ق.ظ

ادگار آلن پو یک نویسنده بنام است زیرا یک شروع کننده است و بسیاری از نویسندگان ادبیات داستانی پس از او ذیل نام و سبک وی قرار می گیرند. با این که جسته گریخته داستان‌هایی از پو خوانده بودم اما منسجم به مطالعه آثارش نپرداخته بودم. از روی اتفاق یکی از کتاب‌هایش را که در یک خرید از نمایشگاه کتاب خریده بودم در مطالعه گرفتم.

نام کتاب افسانه‌های راز و خیال به ترجمه شجاع الدین شفاست. نمی‌دانم واقعاً این داستان‌ها تا چه حد معرف پو هستند و آیا بهترین‌های او هستند یا نه اما در کل می‌توانم آنها را به دو دسته تقسیم کنم.

یک دسته داستان‌های جنایی-معمایی که معمولاً فضای ترسناکی دارند. هم از لحاظ ساختار و هم نوع روایت جذاب و حتی شگفت انگیزند. در مقابل دسته دیگر داستان‌ها که بیشتر در فضای تاریک و سرد دریا و طوفان اتفاق می‌افتند و ظاهراً هدفی جز القای حس ترس و وحشت به خواننده ندارند. معمولاً یک فضای دو نفره گفتگوی بی‌نتیجه هستند که به سرانجام مشخصی نمی‌رسند.

به هر حال چنین کتابی برای خواندن و لذت بردن از یک مجموعه داستان کلاسیک قابل توصیه هست هر چند چنان که گفته شد داستان‌های دسته دوم چندان چنگی به دل نمی‌زند و باید روی تند خواندشان.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی