زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

اینجا صفحه ای است برای به اشتراک گذاشتن شعرها و نوشته هایم در زمینه های مختلف فرهنگ و ادبیات، معرفی و نقد کتاب.

آخرین مطالب
نویسندگان

روش من درآوردی برای غلبه بر افسردگی 1

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۲۹ ق.ظ

گاهی برای رفع مشکلات، به جای این که از روش مرسوم استفاده کنیم، بهتر است از یک روش من درآوردی بهره بگیریم.

لازم نیست همیشه در قید و بند قالب‌های مرسوم باقی بمانیم بلکه اگر همیشه راه و رسم جاری زندگی را در پیش می‌گیریم

خوب است گاهی هم خلاق و حتی ساختارشکنانه رفتار کنیم.

چنین کاری نه تنها به زندگی ما تنوع می‌بخشد و حال و هوایمان را عوض می‌کند

بلکه باعث یافتن راه حل‌های جدید برای رفع سختی‌ها و پشت سر گذاشتن موانع می‌شود؛

راه حل‌هایی که احتمالاً در شرایط عادی هرگز به ذهن ما خطور نمی‌کنند.

یک از دشواری‌های ذهنی روزمره دچار شدن به ملال و افسردگیِ هر از گاهی یا دوره‌ای در زندگی‌مان است.

در پست قبلی کمی درباره آن حرف زدم و حالا می‌خواهم راه حل خودم را بگویم.

وقتی چنین احساسی به من رو می‌کند و هیچ چیزی برای خوب کردن حالم به ذهنم نمی‌رسد

به عنوان یک مسکن موقت، سرگرمی و شاید یافتن یک راه حل آنی به اینترنت رجوع می‌کنم.

همان که اصطلاح خوبش وبگردی و اصطلاح بدش ...چرخ زدن است.

کلیدواژه‌هایی مثل «چطوری حالم را خوب کنم؟»، «چرا حالم بده؟»، «یه چیز حال خوب کن.» و ... را در گوگل جستجو می‌کنم.

خودم هم می‌دانم این کار یک کار اساسی و روشی صحیح و علمی نیست

اما لااقل دو نتیجه از این کار می‌گیرم.

وقتی در دریای مطالب موجود در اینترنت می‌گردم احتمال این که به مورد یا راهکاری برخورد کنم که واقعاً مرا از آن حال و هوای بد خارج کند وجود دارد.

همچنین با وقت‌گذرانی اینچنینی یک احتمال دیگر هم به وجود می‌آید

و آن این که با خواندن مطالب متنوع،

حتی اگر چیز دندان‌گیری نصیبم نشود،

کم کم آن حالت دل‌آزار را فراموش می‌کنم،

محو جستجو و خواندن می‌شوم،

با چند شخصیت، سایت، کتاب و چیزهای بی‌ربط دیگر آشنا می‌شوم

و کم کم می‌بینم روحیه‌ام به سطح متعادل قبلی برگشته است

و روال عادی کار روزانه را دارم شروع می‌کنم.

حتی ممکن است کمی انگیزه هم برای ایجاد خلاقیت در زندگی و تغییر و تحول در روحیه پیدا کنم.

البته باز هم تأکید می‌کنم که این یک راهکار من درآوردی، موقت و سطحی است

و هیچ تضمینی برای کارآیی آن به ویژه برای کسانی که افسردگی عمیق دارند وجود ندارد.

چنین اشخاصی حتماً باید به فرد متخصص رجوع کنند.

مطمئناً غرق شدن در فضای مجازی هم اثرات مخربی خواهد داشت؛

از هدر رفتن فرصت‌ها گرفته تا تأثیرات مختلف روی ذهن و روان

و من به هیچ وجه چنین روندی را پیشنهاد نمی‌دهم.

برای من این یک روند چند دقیقه‌ای برای بازگشت به حالت عادی و خارج شدن از کسالت اولیه است که تا حدودی جواب داده است.

همین.

گفتم بگویم شاید به درد دیگران هم بخورد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۹
محمد جلوانی

افسردگی

اینترنت

ملال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی