زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

اینجا صفحه ای است برای به اشتراک گذاشتن شعرها و نوشته هایم در زمینه های مختلف فرهنگ و ادبیات، معرفی و نقد کتاب.

آخرین مطالب
نویسندگان

گیج

دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۱۳ ق.ظ

پشت رایانه گیج و مبهوتم
در دلم گاه می‌کنم خنده
گاه مشتاق و سرخوشم، گاهی
نادم و سر به زیر و شرمنده 

 

کار من پشت میز بودن، آه
کارمندم، صبور و پرطاقت
آب باریکه‌ای است روزیِ من
شکر حق می‌کنم از این بابت 

 

کارمندم که خسته‌ام از خود
کارمندی که گیجم و هشیار
گاه غمگین و گاه خوشحالم
غرقه‌ام روز و شب در این افکار 

 

در اتاقی نه کوچک و نه بزرگ
روزها رفته است و پیر شدم
بس که یکسان گذشت ساعت‌ها
از شب و صبح و عصر سیر شدم 

 

صبح‌ها ظهر می‌شود بعدش
عصر و شب، هی مدام در تکرار
زندگی ثابت و ملال‌آور
چه کنم عادتم شده انگار 

 

افقی باز پیش رویم نیست
نه امیدی به وضع آینده
ارتقاء و تعالی و ترفیع
نیست اصلا به طالع بنده 

 

پشت رایانه همدمم خودکار
کاغذ و گاه شعر پُر دردی
درد دل می‌کنم فقط با او
که منم آدمم؟ عجب مردی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۲۷
محمد جلوانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی