زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

اینجا صفحه ای است برای به اشتراک گذاشتن شعرها و نوشته هایم در زمینه های مختلف فرهنگ و ادبیات، معرفی و نقد کتاب.

آخرین مطالب
نویسندگان

عادت می کنیم

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹ ق.ظ

اگر انسان‌ها نمی‌توانستند به چیزهای جدید عادت کنند و خود را با شرایط نو تطبیق دهند، زندگی بسیار سخت می‌شد.

یخچال نو و گران قیمتی خریدم که هزینه زیادی هم برای خرید، ارسال و نصبش پرداخته بودم. هنگام نصب متوجه شدم که خیلی صدا می‌دهد. به نصاب گوشزد گردم که صدایش زیاد است و او با بی‌اعتنایی گفت: «اینا همش همینطوره.»

حتی به مخیله‌ام هم خطور نمی‌کرد یک یخچال نو با این قیمت و بهترین مارک و جدیدترین مدل بتواند چنین صدای وحشتناکی از خود بروز دهد. یادم است هنگام خرید از فروشنده که نمایندگی رسمی آن یخچال بود پرسیدم: «صدایش که زیاد نیست؟» و فروشنده با تمسخر گفت: «چی می‌گی آقا؟ صدا مال اون یخچال‌های قدیمی بود.» و من هم دیگر چیزی نگفتم.

نکته دیگر این که این یخچال از بس مد جدید است، دارای کمپرسور «اینوِرتر» هست. من که اصلاً نمی‌دانستم این کمپرسور چی هست و چگونه کار می‌کند و تازه حالا فهمیده‌ام که چیست. اگر نمی‌دانید فرق این نوع کمپرسور با کمپرسورهای معمولی چیست در همین حد بگویم که این کمپرسورها کلاً هیچ وقت خاموش نمی‌شوند و سیستمشان به نحوی است که باید بیست و چهار ساعته کار کنند. ببینید در چه جایی گیر افتاده‌ام. یخچال نه تنها صدای زیاد دارد که مدام هم کار می‌کند و اصلاً خاموشی ندارد.

اعصاب خُرد و سردرد و ناراحتی از این خرید با مبلغ کلان دیوانه‌مان کرد.

پس از پیگیری‌های بسیار بعد از چند روز یک نفر از پشتیبانی و خدمات پس از فروش آمد. به محض ورود گفت: «این صدا را که نمی‌گویید؟» گفتم : «چرا، دقیقاً همین صدا را می‌گویم.» گفت: «این صدا طبیعیه. همیشه هست، کم هم نمیشه و هیچ کس هم نمی‌تونه کاریش بکنه.» و همان حرف‌های نصاب را تحویلم داد. بعد که دید من قانع نمی‌شوم گفت: «به مرور زمان عادت می‌کنید.» 

و رفت.

تازه از دست ما خیلی هم شاکی شد که وقتش را گرفته‌ایم.

با کمال تأسف ما بعد از گذشتن دو ماه هنوز عادت نکرده‌ایم و هنوز سردرد می‌گیریم. هر روز داغان‌تر از روز قبل می‌شویم و هیچ راهی به پس و پیش نداریم.

آری، عادت کردن چیز خوبی است. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که دیگر نتوانیم عادت کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۳
محمد جلوانی

اعصاب خرد کن

ملال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی