زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

اینجا صفحه ای است برای به اشتراک گذاشتن شعرها و نوشته هایم در زمینه های مختلف فرهنگ و ادبیات، معرفی و نقد کتاب.

نویسندگان

زنگوله ها

شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷ ق.ظ

زنگوله‌های سنگیِ توی دلم مستند
از صبح تا شب در دلم زنگوله می‌بستند 

 

راه دلم را می‌روم تا عشق اما گاه
این کوچه‌ها پس‌کوچه‌ها انگار بن بستند 

 

گل بودم و نرم و لطیف، این خشک‌اندیشان
با خارهای تیز خود قلب مرا خستند 

 

تا مویرگ‌های دلم را گشته‌اند از جهل
آخر نفهمیدم درون من چه می‌جُستند 

 

با لرزه‌ی فریادهاشان کارها کردند
تا بند بند این دل بیچاره بُگسَستند 

 

از سویه‌های مختلف زخمم زدند اما
این بی‌هویت‌ها همه یکسان و یک‌دستند 

 

در پیشگاه نورِ من خفّاش‌ها محوند
هر چند می‌گردی نمی‌فهمی کجا هستند؟ 

 

آخر درون دست من دربند می‌گردند
آن ناملخ‌ها یک به یک، صد بار اگر جَستند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۰۲
محمد جلوانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی