زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

زوایا

سرکشی به زوایای پنهان کتاب، ادبیات و فرهنگ

اینجا صفحه ای است برای به اشتراک گذاشتن شعرها و نوشته هایم در زمینه های مختلف فرهنگ و ادبیات، معرفی و نقد کتاب.

نویسندگان

شاهباز پیر

يكشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۰۶:۴۲ ق.ظ

زانو بزن به پای من، ای شاهباز پیر
من مرد جنگی‌ام که تو را خوار می‌کُشم 

 

یک عمر بود روی سرم سایه‌ات ز ترس
اینک شجاع گشته‌‌ام و زار می‌کشم 

 

تکرار لحظه‌های هراس آورت چو سوخت
هستیّ من همیشه، به تکرار می‌کشم 

 

صد جان اگر که داشته باشی به سوی تو
صد نیزه می‌پرانم و صد بار می‌کشم 

 

باران و ابر حایل و حامی شود تو را
رنگین کمان شود چو نمودار، می‌کشم 

 

فرقی برای من نکند جبر و اختیار
با اختیار خویش و به اجبار می‌کشم 

 

در غفلتی ز حمله‌ی من، چشم برگُشا
ای سرعتت چو صاعقه، هش‌دار، می‌کشم 

 

سروقتت آیم آن دَمِ غفلت مثالِ برق
بینی مرا که صاعقه‌کردار می‌کشم 

 

افسوس از این حیات که کردی به من حرام
من هم تو را به حال اسف‌بار می‌کشم 

 

هر جا رَوی، تو را نکنم من رها، بدان
در کوه و دشت یا که بُنِ غار می‌کشم 

 

خواهی که گفتگو کنی و منصرف کنی
من را به حُقّه‌ها ولی این بار می‌کشم 

 

من آن نی‌ام که باز کشم خواری از فلک
دستم رسد به عالَمِ غدّار می‌کشم 

 

خواهم اگر که زندگی‌ام را دهم نجات
راهی دگر نباشد و ناچار می‌کشم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۵/۲۱
محمد جلوانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی